יום חמישי, 27 ביוני 2019

ענת אשר ושיטת הzone - זו לא עוד דיאטה, זה אורח חיים בריא.







שמעתי אודות השיטה. נחשפתי לה במדיות השונות שוב ושוב מבלי שפגשתי בה מקרוב. השבוע זכיתי להכיר את ענת אשר במפגש חגיגי להשקת ספר האינסטבוק החדש. מעצם היותי מי מנהלת אורח חיים בריא לאורך שנים רבות, התחברתי לדרך ולצורת החשיבה שהביאה ענת בהרצאה באותו בוקר כשחשפה בפנינו את עקרונות שיטת הzone.




 




שיטת ה-ZONE פותחה על ידי הביוכימאי האמריקאי ד"ר בארי סירס, בשנת 1995 לאחר מחקר מדוקדק שארך 15 שנה. השיטה שפיתח התמקדה בחיפוש אחרי התפריט האולטימטיבי שמאזן חלבונים, פחמימות ושומנים באופן שיבטיח את בריאות הגוף לאורך זמן. ספרו הראשון "Enter The Zone" שהציג את עקרונות השיטה, נחל הצלחה גדולה ואומץ על ידי מיליוני אנשים בעולם. המפורסמים שבהם: בראד פיט, ביל קלינטון, ג'ניפר אניסטון ועוד. מאז, פרסם סירס כ-10 ספרים נוספים שעוסקים כולם בפריצות דרך בתחום התזונה האנושית. 








ענת אשר היא נטורופתית מוסמכת בוגרת מכללת רידמן, בת 49 נשואה+3. בעלת הסמכה בשיטת ה-ZONE של ד"ר סירס. 

ענת הפחיתה ממשקלה 30 ק"ג וחשוב מכל: היא נפטרה מכל הדיאטות הקיצוניות בכך שלמדה לאכול נכון ומאוזן ...לאחר שצלחה בעצמה את השיטה ועשתה לה התאמות לחיים המודרניים היא הקימה מרכז מידע ללימוד "לאכול, להנות ולרזות" המוכר גם שירות דיאטה באון ליין או בפגישות בקליניקה שלה ללימוד שפת הזון ולהטמעת תהליכי שינוי שיביאו לתוצאות. בנוסף, מתחזקת ענת עמוד אינסטגרם ובו למעלה מ 1,000 מתכונים לפי השיטה ע"מ לאפשר לאנשים גיוון ולסייע להם בשינוי בחייהם.
ענת אשר, חוללה מהפכה של ממש כשפצחה בשת"פ קולינרי עם רשת "ארקפה" אשר במסגרתו היא השיקה בסניפי הרשת 2 מנות חדשות בתפריט לפי השיטה הפופולארית:
כריך זון וסלט זוקיני, שהורכבו לפי שיטת הזון, ביחס קבוע של פחמימות, חלבונים ושומנים.

באחד מהראיונות שנתנה כשנשאלה למטרותיה, השיבה ענת: "ללמד את האנשים איך אפשר לאכול להנות ולרזות. שיבינו מגיל צעיר לאזן עצמם, לבחור מה נכון ועם מה בארוחה מסוימת ולארוחה הבאה בחירות אחרות. ללמד אנשים שספורט, מים וכייף זה חלק מאורח חיים בריא. שאין קיצורי דרך, שזה מירוץ ארוך אבל אם לומדים את המסגרת אין סוף לאפשרויות ואף פעם לא משעמם".






ענת אשר





מה הסוד הגדול של שיטת ה-ZONE?

חמש ארוחות מאוזנות מדי יום. כל ארוחה מכילה יחס קבוע של פחמימות חלבונים ושומנים. אותו תפריט ביחס קבוע מכונה "בלוק", ולכל מטופל נקבע מספר הבלוקים היומי לפי פרמטרים כמו: מין, גיל והיקף הפעילות הגופנית.
ההתמדה מובטחת: ירידה של 1-3 ק"ג בשבועיים הראשונים וכחצי ק"ג בכל שבוע בממוצע בהמשך. בנוסף, מובטחות גם ירידה בהיקפי המותניים וחגורת הבטן; הפחתת הסיכוי למחלות כרוניות כמו מחלות לב, לחץ דם גבוה וסוכרת; וכמובן - היעדר תחושת רעב והרגשה של רעננות וצלילות בכל שעות היום.











עשרה כללי זהב להצלחה לפי שיטת ה-ZONE

שיטת ה-ZONE היא לא דיאטה. היא אורח חיים. המשמעות היא שאין קיצורי דרך והרעבה עצמית. מה כן? סבלנות, אכילה מאוזנת והמון מודעות עצמית. למי שכבר יצא לדרך, הנה 10 כללי אצבע שיעזרו לשמור על איזון לאורך זמן

1. תכננו: תכנון מוקדם של רכיבי הארוחה, כמות מרכיביה ובעיקר זמן צריכתה היא צו השעה. אל תשאירו מקום ליד הדמיון והחשק. בשיטת ה-ZONE אוכלים בכל שלוש שעות ארוחה בכמות של אגרוף כף היד.
2. תירגעו: אכילה רגשית היא אחת הסיבות הרווחות להשמנה. הדרך להימנע ממנה הוא לנסות לאזן את החיים הרבה לפני שהרעב מגיע.
3. התאמנו: גם אם בשיטת ה-ZONE אפשר גם בלעדיה, פעילות גופנית תאיץ את תהליך הירידה במשקל.
4. שתו: לפחות שתי כוסות מים לפני כל ארוחה. תפוז, לימון או נענע יהפכו את המים לטעימים יותר.
5. הישארו צלולים: יוצאים לשתות אלכוהול? הימנעו מקוקטיילים עתירי סוכר. העדיפו כוס בירה או יין.
6. מדדו: שכחו מספירת קלוריות אינטנסיבית והתמקדו בשקילת הגוף פעמיים בשבוע: לפני סוף השבוע  ואחריו.
7. הירדמו: הקפידו על שינה טובה של לפחות 7 שעות בכל לילה. גופכם יודה לכם ויסייע בתהליך הירידה במשקל.
8. חכו: סיימתם ארוחה ואתם עדיין מרגישים רעבים? חכו 15 דקות ותחושת השובע תגיע.
9. תחשבו: הקיפו את עצמכם באנשים חיוביים שיסייעו לכם לאהוב את עצמכם ובעיקר את הגוף שלכם
10. תחמלו: תסלחו לעצמכם. מחר תמיד מחכה יום חדש.







שיטת FIT&ZONE  
היא דרך חיים המאפשרת לכל אחד ואחת לאכול נכון ומאוזן מבלי לוותר על הנאות החיים: בלי אבקות קסמים, ללא טבליות מהירות וללא הרעבה עצמית! הסוד הגדול של השיטה הינו :5 ארוחות מאוזנות מדי יום! כל ארוחה מכילה יחס קבוע של פחמימות חלבונים ושומנים. אותו תפריט ביחס קבוע מכונה "בלוק", ולכל מטופל נקבע מספר הבלוקים היומי לפי פרמטרים כמו: מין, גיל והיקף הפעילות הגופנית

כל אדם יכול להצטרף לשיטת הzone גם מבלי לצאת מהבית. שהרי החיים של כולנו כבר מזמן עברו לרשת, תוכנית האון ליין של FIT & ZONE היא הפתרון המושלם לכל מי שרוצה ויכול לעשות את זה לבד.
התכנית נמשכת 42 יום וכוללת 6 שיעורים שבועיים, במהלכם מקבלים המטופלים תפריט בהתאמה אישית, סרטוני הדרכה, רשימת קניות, המלצות למתכונים מאוזנים, הסברים על שיטת הזון, מדריך לקריאת אריזות מזון ועוד. במסגרת התוכנית תקבלים המצטרפים ליווי אישי ודיאלוג שוטף בהתאמה אישית באמצעות הדוא"ל או מסרוני וואטסאפ. לתוכנית מצורף דף מעקב אישי וטבלת שקילה.








ויש לענת טיפ עבורנו: "תאכלו, תהנו ותרזו, החיים הם כיף, מלאי חוויות שכמעט בכולן משולב אוכל ושתייה. שלבו ספורט פעמיים עד שלוש בשבוע, שתו מים בעיקר, מהשאר אפשר אבל פחות. תמצאו איזון בחיים בין לאכול רק בריא לאכול גם לנשמה. בין לא לעשות כלום ספורטיבי לבין פעמיים בשבוע הליכה".

פרטים נוספים
בדף הפיסבוק ומכאן גם לענת אשר באינסטגרם 


























ריקי ברוך

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה